reklama

Amazon ukázal, ako si predstavuje nakupovanie v budúcnosti

Pandémia koronavírusu urýchlila premenu v segmente maloobchodu a prispela k zmene nákupného správania zákazníkov, ktorí sa presunuli do online priestoru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Experti na retail odhadovali, že najbližšie roky prinesú digitálnu transformáciu a nový prístup k navrhovaniu predajní. Nový nákupný košík Amazon Dash Cart by v prípade prepuknutia druhej vlny pandémie mohol znížiť počet ľudí v radách a zároveň zlepšiť komfort nákupu. Plne digitalizovaný košík dokáže rozpoznať a nablokovať vložený tovar. Navyše, zákazníkovi sa po ukončení nákupu strhne suma položiek priamo z účtu.

Akcie Amazonu po predstavení tejto inovácie výrazne nerástli. Práve naopak. Kým deň pred oznámením stúpli akcie v dôsledku pozitívneho sentimentu na trhu o 3 percentá a obchodovali sa najvyššej úrovni v priebehu 7 dní, v deň predstavenia technologickej novinky zaznamenali v dôsledku prevládajúceho negatívneho sentimentu na trhu prepad. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už 23. júla však Amazon oznámi hospodárske výsledky za 2. kvartál 2020 a očakávania sú pozitívne. Predpoklady počítajú s tým, že Amazon ohlási zisk nakoľko Amazon zaznamenal rast reklamy, predplatného aj eCom, ktoré rástlo na úrovni 29-percent (v rovnakom období v roku 2019 si pripísalo 17 percent).

Prepad akcií Amazonu v posledných dňoch môžeme považovať za miernu korekciu. Z ročného pohľadu sa totiž stále nachádzajú na jednej z najvyšších hodnôt a za spomínané obdobie si pripísali celkovo 52 percent. Počas piatkového obchodného dňa sa pohybovali okolo hodnoty 3000 USD za akciu. Z dôvodu zvýšeného záujmu zákazníkov o služby spoločnosti v dôsledku pandémie a postupný prechod na e-commerce majú potenciál k ďalšiemu rastu aj v najbližšom období. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Amazon ešte v roku 2018 predstavil koncept Amazon Go. Obchod bol vybavený kamerami a senzormi a platby mal rovnako, ako nový Dash Cart, strhnúť priamo z účtu zákazníka. Pri uvedení sa však objavilo viacero problémov vrátane rozpoznávania osôb bez možnosti identifikácie tváre, ktorá fungovala len na základe telesného typu a presúvanie tovaru malými deťmi na nesprávne miesta. 

Amazon nie je jediný hráč na trhu, ktorý vytvára inovatívne maloobchodné technológie. Podobné projekty ako je Dash Cart už spustili viaceré startupy, väčšina z nich ale funguje na princípe nutnosti skenovania tovaru a následného vloženia do košíka. 

Olívia Lacenová

Olívia Lacenová

Bloger 
  • Počet článkov:  161
  •  | 
  • Páči sa:  50x

Vo svete finančných trhov som začínala na oddelení sales. Fascinoval ma najmä svet akcií a komodít, ktorým som sa chcela venovať podrobnejšie. Rok a pol som strávila aj písaním odborných článkov na túto tématiku v redakcii Hospodárskych novín. Následne som sa začala zaoberať analytickou činnosťou a pracovala som pre spoločnosti xPartners a TopForex so zameraním na trh s komoditami a vývoj drahých kovov. Dnes sa na pozícii hlavnej analytičky Wonderinterest Trading naďalej venujem vývoju na finančných trhoch. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu