Amazon ukázal, ako si predstavuje nakupovanie v budúcnosti

Autor: Olívia Lacenová | 22.7.2020 o 12:50 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  62x

Pandémia koronavírusu urýchlila premenu v segmente maloobchodu a prispela k zmene nákupného správania zákazníkov, ktorí sa presunuli do online priestoru.

Experti na retail odhadovali, že najbližšie roky prinesú digitálnu transformáciu a  nový prístup k navrhovaniu predajní. Nový nákupný košík Amazon Dash Cart by v prípade prepuknutia druhej vlny pandémie mohol znížiť počet ľudí v radách a zároveň zlepšiť komfort nákupu. Plne digitalizovaný košík dokáže rozpoznať a nablokovať vložený tovar. Navyše, zákazníkovi sa po ukončení nákupu strhne suma položiek priamo z účtu.

Akcie Amazonu po predstavení tejto inovácie výrazne nerástli. Práve naopak. Kým deň pred oznámením stúpli akcie v dôsledku pozitívneho sentimentu na trhu o 3 percentá a obchodovali sa najvyššej úrovni v priebehu 7 dní, v deň predstavenia technologickej novinky zaznamenali v dôsledku prevládajúceho negatívneho sentimentu na trhu prepad. 

Už 23. júla však Amazon oznámi hospodárske výsledky za 2. kvartál 2020 a očakávania sú pozitívne. Predpoklady počítajú s tým, že Amazon ohlási zisk nakoľko Amazon zaznamenal rast reklamy, predplatného aj eCom, ktoré rástlo na úrovni 29-percent (v rovnakom období v roku 2019 si pripísalo 17 percent).

Prepad akcií Amazonu v posledných dňoch môžeme považovať za miernu korekciu. Z ročného pohľadu sa totiž stále nachádzajú na jednej z najvyšších hodnôt a za spomínané obdobie si pripísali celkovo 52 percent. Počas piatkového obchodného dňa sa pohybovali okolo hodnoty 3000 USD za akciu. Z dôvodu zvýšeného záujmu zákazníkov o služby spoločnosti v dôsledku pandémie a postupný prechod na e-commerce majú potenciál k ďalšiemu rastu aj v najbližšom období. 

Amazon ešte v roku 2018 predstavil koncept Amazon Go. Obchod bol vybavený kamerami a senzormi a platby mal rovnako, ako nový Dash Cart, strhnúť priamo z účtu zákazníka. Pri uvedení sa však objavilo viacero problémov vrátane rozpoznávania osôb bez možnosti identifikácie tváre, ktorá fungovala len na základe telesného typu a presúvanie tovaru malými deťmi na nesprávne miesta. 

Amazon nie je jediný hráč na trhu, ktorý vytvára inovatívne maloobchodné technológie. Podobné projekty ako je Dash Cart už spustili viaceré startupy, väčšina z nich ale funguje na princípe nutnosti skenovania tovaru a následného vloženia do košíka. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

75 ROKOV OD BOMBARDOVANIA HIROŠIMY A NAGASAKI

Spomienky na atómové peklo. Ľudia zmizli bez stopy, ďalší zhoreli na popol

Tých, ktorí prežili výbuch atómovej bomby, nazývajú Hibakuša.

Pražský súd zobral Majského do predbežnej väzby

Podnikateľ podal proti rozhodnutiu sťažnosť.


Už ste čítali?